Η πίτσα είναι πιο θρεπτικό πρωινό από ένα μπολ δημητριακών, λένε οι διατροφολόγοι - Blow.gr

Breaking

Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018

Η πίτσα είναι πιο θρεπτικό πρωινό από ένα μπολ δημητριακών, λένε οι διατροφολόγοι

featured image

Ένα κομμάτι πίτσα είναι πιο καλή επιλογή από ένα μπολ δημητριακά για πρωινό, με βάση την Αμερικανή διατροφολόγο, Chelsey Amer.

Η διατροφολόγος ισχυρίζεται πως ένα κανονικό κομμάτι πίτσας έχει περίπου τις ίδιες θερμίδες με ένα μπολ δημητριακών με πλήρες γάλα, ενώ ταυτόχρονα έχει και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Έτσι, ενισχύεται το αίσθημα του κορεσμού και αισθανόμαστε χορτάτοι για πιο πολλή ώρα. Προφανώς, αυτό είναι κάτι το οποίο εξαρτάται από το είδος της πίτσας.

Η πίτσα μπορεί να έχει πιο πολύ λίπος, ωστόσο έχει λιγότερη ζάχαρη από τα πιο πολλά δημητριακά. Η ζάχαρη δε δίνει την ενέργεια την  οποία έχει ανάγκη ο οργανισμός για να ξεκινήσει τη μέρα του. Δεν ικανοποιούν την πείνα, με συνέπεια να τρώμε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα.
Το 92% των καταναλωτών δεν τρώει μόνο μια μερίδα. Τρώμε από 43-114% φορές μεγαλύτερη ποσότητα από όσο πρέπει.

Η συνιστώμενη ποσότητα δημητριακών είναι 30 γραμμάρια για τις νιφάδες που είναι πιο ελαφριές, δηλαδή 5-7 γεμάτες κουταλιές της σούπας, ενώ 45 γραμμάρια για τα πιο βαριά δημητριακά τύπου μούσλι, τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 4 κουταλιές της σούπας.

Έτσι, δυο μερίδες με ζαχαρούχα δημητριακά με άπαχο γάλα, περιέχουν 350 θερμίδες, 6 γραμμάρια λίπος, 23 γραμμάρια ζάχαρη, 5.37 γραμμάρια πρωτεΐνη και 4 γραμμάρια φυτικές ίνες.

Στον αντίποδα, ένα μεγάλο κομμάτι πίτσα σπέσιαλ έχει 290 θερμίδες, 11 γραμμάρια λίπος, 13 γραμμάρια πρωτεΐνη και 3 γραμμάρια φυτικές ίνες. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει ότι θα φάτε μόνο ένα κομμάτι πίτσα για πρωινό.

Ένα κανονικό κομμάτι πίτσας έχει σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με ένα μπολ δημητριακών με πλήρες γάλα

Ωστόσο, παραδέχεται πως η πίτσα δεν πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά.

«Μπορεί η πίτσα να είναι μια πιο υγιεινή επιλογή στα χαρτιά συγκριτικά με τα ζαχαρούχα δημητριακά. Η πρόληψη όμως νατρίου, υδατανθράκων και λίπους νωρίς το πρωί μπορεί να δώσει απότομα ενέργεια για μερικές ώρες, αλλά θα νιώθετε βαριοί όλη την ημέρα. Διαλύει κάθε προσπάθεια υγιεινούς διατροφής την υπόλοιπη ημέρα. Επίσης, κάποιες πίτσες περιέχουν και ζάχαρη στη σάλτσα τους» σημείωσε μια άλλη διατροφολόγος Melissa Rifkin από το Ιατρικό Κέντρο Montefiore στη Νέα Υόρκη.

Ένα κομμάτι πίτσας με λιγότερο τυρί, ζύμη ολικής αλέσεως και πιο πολλά λαχανικά ή δημητριακά που είναι καλές πηγές υδατανθράκων ολικής αλέσεως και πλούσια σε φυτικές ίνες, ενδεχομένως να είναι η βέλτιστη επιλογή συγκριτικά με όλα τα παραπάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου